Meumvita

En helt vanlig blogg om mig, mina tankar, familj och min vardag!

Bra dag!

Kategori: Allmänt

Igår vakande E strax innan 6. Vi hade sen innan bestämt gå på öppna förskolan sen luncha med finaste Malin och Melvin. 
När han vaknade så tidigt så tänkte jag automatiskt att det får bli antingen eller, antingen "tvinga" han vara vaken under öppna sen gå hem så han får sova, eller sova hemma under öppna sen luncha...
 
Sen kände jag att nu räcker det! Jag orkar inte hålla på och kämpa så mycket med hans sömn och gnäll! Så vi gick upp till öppna och han höll sig vaken, lite gnällig pga tröttheten men glad (som han ibland blir pga övertröttheten) :) sen gick jag, malin och melvin mot a6 och E somnade på 2 röda!!! Helt utan protest!! 
Förmodligen var det ju för han varit vaken i 6 timmar men from nu så ska vi gå regelbundet på öppna och han får helt enkelt gilla läget! Även andra aktiviteter!
 
Nu kan man ju kanske då tycka att "varför har du inte gjort så tidigare?" Men jag har försökt i omgångar men han har varit omöjlig! OCH nu har jag kommit till den punkten att nu räcker det! Nu orkar jag inte längre! Sov om du är trött va vaken om du bråkar då:) typ...
 
Inatt va M så snäll att han gick upp och gav E välling vid halv 3 pga mina fogar, så jag fick vila dom längre<3 Och idag vaknade jag och va pigg och glad igen:)
 
Nu ligger han och sover igen, somnade utan problem igen så nu hoppas jag att det vänder<3 man kan ju iaf hoppas:)
 
Over and out!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: