Meumvita

En helt vanlig blogg om mig, mina tankar, familj och min vardag!

Tre veckor senare...

Kategori: Allmänt

E har varit/är i ytterliggare en kläng/gnäll/"vill inte somna på dagarna" - period. 
 
GLORIUS!!
 
De senaste ca 3 veckorna så VÄGRAR han komma till ro själv på dagarna.. Kvällarna är inga problem och han sover likadant som innan på nätterna. Jag har fått vagga honom till sömns 1-2 ggr/dag och min rygg klarar inte mer nu så idag har jag bestämt att det är PUNKT! Vill han inte sova utan bara gnälla så får han göra det hela dagen. Blir förmodligen en promenad till slut så han förhoppningsvis däckar där men oftast vaknar han när vi kommer in i hissen (om han somnar alls) och dår får jag inte en chans alls att vila ryggen så vi får väl se vilket humör jag kommer vara på ikväll.
 
Denna veckan har varit aktiv för vår del:) I måndags kom mamma hit på dagen och umgick lite (E blev förkyld i fredags så jag ringde mamma redan då och frågade om hon kunde tänka sig hjälpa mig på måndagen, och M ville helst inte att jag skulle vara ensam) men han hade nån konstig förkylning så den gick över jätte fort bara snorig nu :) I tisdags åkte vi hem till mamma och pappa och va där hela dan, i går åkte vi till en kompis och va där några timmar.
 
Igår på kvällen höll jag på att bryta ihop därav mitt val att sätta ner foten idag. När jag satt och gosade lite med E i soffan på kvällen så kändes det som min rygg höll på av brytas av:( jag har ont mitt på ryggen en bit ovanför svanken och det går aldrig över! Såklart det inte hinner gå över då jag kånkar på E halva dagarna och har fått vagga honom varje dag... Hur jag än sitter eller står så gör det ont:( men när jag ligger ner känns det bra men det hinner jag ju knappt på dagarna.. Som tur är så är M så snäll så när han kommer hem, efter vi ätit middag, så brukar jag få lägga mig i sängen och ta det lugnt och den tiden är super värdefull för mig:) Tänk vilken tur att han tänker på mig<3
 
Igår bara så där så ställde sig E upp mot gåvagnen och traskade iväg<3 Han har ställt sig själv mot den innan men aldrig gått iväg, så det går fort:)
 
Kanske ska ta och baka lite nu:)
Nougatkaka står på menyn;)

Kommentarer

  • Kajsa säger:

    Under mina graviditeter har jag gått på gravidmassage, som har varit helt underbart. Jag kan verkligen rekommendera det för en ond rygg! Jag har gått hos Annelie på Hälsotrycket, hon är helt fantastiskt duktig och synnerligen välutbildad. Kolla hennes hemsida om det kan vara något www.halsotrycket.com. Man får ligga skönt på sidan under massagen så det funkar med magen.
    Kajsa

    Svar: Tack så mycket för tipset Kajsa:)
    meumvita

    2012-10-25 | 11:48:28

Kommentera inlägget här: