Meumvita

En helt vanlig blogg om mig, mina tankar, familj och min vardag!

Fredag igen:)

Kategori: Allmänt

Jag fattar inte att veckorna går så himla fort! Det är ju bara måndag ocg fredag känns det som:) 
haha
 
Jag har kommit på ett litet projekt som jag tänkt ta mig an nu. Jag har tänkt att sy en egen bärsjal och ev en ringsjal.:) Inte för att vi behöver en omgående men känns förmodligen aktuellt sen med bebisen och kanske även nån gång nu och då med E. Plus att de är roligt med ett projekt:) 
Vad jag har kunnat läsa mig till så är det ju inte alls svårt att göra så får väl se hur det går:)
 
E ställer sig upp HELA tiden nu<3 lillgrisen<3
För ca 1 vecka sen så lärde han sig ställa sig mot soffan sen har det bara eskalerat och nu ställer han sig mot det mesta<3 Innan så har han gått när han hållit i båda våra händer också, står bara still om han bara håller i en hand men han börjar bli lite mer våghalsig där med och tar et eller två försiktiga små steg med en hand.
 
Det går undan nu!
<3
Han vaknar fortfarande 1 gång varje natt och vill äta också men nu har vi en strategi (om det är så man säger) på hur vi får det att funka! M tar alla vardagnätter (han är guld värd den mannen<3) han säger att han får ju dåligt samvete ibland att han inte kan hjälpa till mer på dagarna så då går han upp de nätterna och ger välling. Jag tar helgnätterna för då är vi ju båda 2 på dagarna:) Vi har gjort så i ca 2 veckor nu och båda är utvilade. Vi behöver inte sovmorgon och så för båda har sovit relativt bra till E vaknar mellan 6.30-7.30 så vi går alltid upp samtidigt. Härliga morgnar:)
 
Idag är det fint väder så jag ska tvinga mina fogar till en promenad sen och M slutar tidigare idag då han ska jobba extra imon så det "gör inget" om jag blir handikappad resten av em:)
 
haha
 
Så ska vi kanske åka och köpa tyg sen så jag kan inleda mitt projekt:)
 
Någon av er få som läser som använt bärsjal eller sele??
Vad tycker/tyckte ni?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: